Pričamo o vodi

Proljetne aktivnosti mogu dovesti do dehidracije

Proljetne aktivnosti mogu dovesti do dehidracije

Sunce se nakon šest mjeseci skrivanja napokon rasteglo po nebu. Vjerujemo da ste to jedva dočekali i već isplanirali svoju ovogodišnju rutu trčanja. Nove tenisice i odjeća su spremni, a sve zeleniji puteljci čekaju vas.

No, koliko vam je vode stvarno potrebno tijekom treninga, jeste li se ikad zapitali?

Normalno je da se tijekom treninga znojimo, a lučenje znoja povećava se što je vrijeme sparnije. Time, naravno, iz tijela izbacujemo tekućinu kako bi se organizam prirodno mogao hladiti, odnosno kako ne bi došlo do njegova pregrijavanja.

Uz vodu koju gubimo iz organizma, odlaze i elektroliti

Unatoč tome što znoj hladi organizam i čini nam time dobrobit, nije sve idealno. Dehidracijom iz organizma osim vode odlaze i natrij, magnezij, kalij i kalcij, odnosno elektroliti koje je važno nadomjestiti jer su korisni iz više razloga:

  • reguliraju krvni tlak
  • održavaju gustoću i volumen krvi,
  • sudjeluju u kontrakciji i opuštanju mišića,
  • provode živčane impulse i dr.

A što je s pH vrijednosti organizma?

Gubljenjem vode, pH se u organizmu smanjuje pa time dolazi do kiselosti organizma, koju nikako ne želimo zadržati. Da bismo je uklonili iz tijela i tako spriječili potencijalni nastanak različitih bolesti, prijeko nam je potrebna kvalitetna voda u povećanim količinama. I to ne bilo kakva, već ona koja ima prikladnu pH vrijednost, kao na primjer voda pročišćena  EVA filterom za vodu.

I konačno, evo odgovora na pitanje koliko nam to vode treba tijekom treninga srednjeg intenziteta. Odgovor je da bismo trebali piti 0,25 litara vode svakih 30 minuta. Držimo li se tog pravila, možemo biti sigurni da će naše tijelo ostati u prirodnoj ravnoteži i biti zdravo.