Pričamo o vodi

8 čaša vode dnevno – mit ili zdravstvena činjenica?

8 čaša vode dnevno – mit ili zdravstvena činjenica?

Mnogima zapravo nije jasno kako je nastalo takozvano 8-za-8 pravilo, ističe Heinz Valtin, profesor doktor medicine na Dartmouth sveučilištu i autor dvije studije o porijeklu teorije prema kojoj ljudsko tijelo najbolje funkcionira s 8 čaša vode kapaciteta od 8 unca (što je ukupno oko 1,9 l vode) dnevno.

Istina je da naše dnevne potrebe za vodom ovise o vrsti unesene hrane, tjelesnoj težini te, jedinstvenoj za svakoga od nas, tjelesnoj kemiji. Kako bismo odredili koliko vode treba baš naše tijelo, trebali bismo kroz 3-4 dana za redom svako jutro u isto vrijeme pratiti tjelesnu težinu - a za to je najbolje odabrati period izvan menstrualnog ciklusa kako bi se izbjegli utjecaji hormona na zadržavanje vode u tijelu.

Prilagodite dnevni unos vode svojim potrebama

Ako vam iz dana u dan težina varira za oko pola kilograma, odnosno ako bude manja nego prethodnog dana za oko pola kilograma, to znači da ste tog prethodnog dana unijeli manjak vode u organizam. Stoga steknite zdravu naviku pijenja čaše vode odmah nakon buđenja, na prazan želudac za svakih izgubljenih pola kilograma na težini te prilagodite dnevni unos vode dok vam se težina ponovno ne stabilizira.