Pričamo o vodi

Iritantni simptomi želučane kiseline: kako prevagnuti na stranu bolje kvalitete života

Iritantni simptomi želučane kiseline: kako prevagnuti na stranu bolje kvalitete života

Gotovo podmuklo, želučana kiselina radi najveću štetu organizmu dok spavamo. Ako ste iskusili simptome gorenja u donjim dišnim putevima, grlobolju, sinuitis koji nikako da odu, možda je riječ o razornom djelovanju želučane kiseline. Inače, želučani sokovi koji su saveznici uredne probave, u pojačanom lučenju ili ako im to oslabljeni želučano-jednjački sfinkter dozvoli, postaju prava gnjavaža pa čak i ozbiljna ugroza kvaliteti života. Ukoliko se ovi simptomi javljaju češće od dva puta tjedno onda se već može govoriti o GERB-u odnosno gastroezofagealnoj refluksnoj bolesti.

Obratite pozornost na rizične faktore

Simptomi ove bolesti utječu na tisuće ljudi, a medicina sugerira kako za njihov nastanak ipak postoje rizični faktori poput: viška kilograma, pušenja cigareta, nedovoljne tjelovježbe, nezdrave hrana poput masne i pržene te alkoholna, gaziranih pića, kave te upotrebe određenih lijekova.

Ljudi koji prakticiraju negativne navedene aspekte životnog stila riskiraju probleme sa želučanom kiselinom odnosno riskiraju njihovo pogoršanje ukoliko su već iskusili probleme. No, dobra vijest je da se poboljšanjem i održavanjem zdravog, balansiranog stila života, može umanjiti rizik odnosno simptomi već neugodnog djelovanja želučane kiseline.

Lista zdravih navika koje bi trebali usvojiti svi koji žele smanjiti simptome želučane kiseline su sljedeći:

Imperativ zdrave prehrane

Odabir namirnica iznimno utječe reguliranje simptoma želučane kiseline odnosno smanjenjem rizika za oboljenje od iste.

Umjesto pržene, teške i masne hrane odlučite se za voće i povrće. Od povrća primaran izbor bi trebalo biti gomoljasto povrće, a potrebno je izbjegavati papriku, crveni luk, krastavce i rajčicu. Od voća na ovakvo stanje najbolje djeluju jabuke i kruške, marelice i banane, a svakako izbjegavajte citruse. Meso bi trebalo biti nemasno i krto, a prehrani je poželjno pridodati i cjelovite žitarice.

Preporučuje se konzumacija sokova od mrkve, aloe vere i kupusa, a dobrodošli su svježi sokovi u kojima će se naći repa, lubenica, špinat, krastavac i kruška. Pobrinite sa da sokove izrađujte u sokovnicima koji će vam omogućiti najviše nutrijenata iz voća i povrća. 

Osim sokova i smoothiji su super ukusna opcija obroka za ljudi koji pate od povećanog djelovanja želučane kiseline. Izaberite voće s niskim udjelom voćnih kiselina poput krušaka, jabuka, banana, lubenica ili od zeleno lisnato povrće poput špinata ili kelja. Bijelo grožđe i avokado također su odličan izbor za sokove odnosno smoothieije. Smoothieije možete kombinirati i s fermentiranom hranom kojoj se u istom procesu podiže pH vrijednost. Za učinkovtu obradu hranu osigurajte i kvalitetan blender.  

Vrijeme je za malo znojenja

Dok intenzivna tjelovježba može rasplamsati simptome želučane kiseline, važno je znati da je fizička aktivnost ključna pretpostavka za bilo koji od zdravih životnih stilova. Ukoliko trčanje ili vožnja biciklom još više pogoršava simptome pojačane želučane kiseline, možda bi trebali razmisliti o blažim oblicima aktivnosti poput šetnje ili laganog plivanja. S vremenom i slušajući svoje tijelo možda možete prijeći i na zahtjevnije aktivnosti.

Komotnija odjeća zaista će napraviti razliku

Odjeća koja je prilično stisnuta oko područja vašeg struka i abdomena može pogurnuti odlazak želučane kiseline prema jednjaku i tako potaknuti simptome želučanog refluksa. Odabirom šire i ležernije odjeće odnosno otpuštanjem remena za koju rupicu može se znatno ublažiti situacija, posebno ako ste većinu dana primorani sjediti.

Stvarno, možda je baš vrijeme da prestanete pušiti

Nikotin opušta tijelo, uključujući i poklopac koji sprječava prolazak želučane kiseline u jednjak. Osim toga, pušenje predstavlja rizik za oboljenje od drugih bolesti, poput kardiovaskularnih. Tako ćete odbacivanjem ove navike unaprijediti zdravlje na svim područjima.

Nužno je i smanjiti unos alkohola

Alkohol je mnogim ljudima pokretač za štetno djelovanje želučane kiseline. Jednako kao i cigarete, alkohol opušta tijelo, stoga je poklopac na jednaku opet u slabijoj funkciji i više propušta želučanu kiselinu.

Konzumirajte alkalnu vodu

Ponekad su najbolja rješenja najjednostavnija rješenja. Voda bez koje ne možemo može znatno utječe na ponašanje želučane kiseline. No, ovdje je vrlo važno da ta voda bude alkalna. Alkalnom vodom se smatra ona voda koja ima vrijednost veću od 7 pH, što znači da blago lužnata na ovaj način otkiseljuje organizam.

Upravo vam EVA filter uz prirodno pročišćavanje vode omogućuje i svakodnevno dostupno alkalnu vodu za cijelo kućanstvo.

Iako je primarni učinak EVA filtera poboljšavanje vodovodne vode čišćenjem od zaostale hrđe u cijevima, sedimenata, klica, bakterija, klora i teških metala, pokazalo se da je voda nakon ovog prirodnog procesa filtriranja i lužnatija. Točnije, njezina vrijednost iznosi 8 pH.

Testiranje provedeno na vodovodnoj vodi u francuskoj i velikoj Britaniji pokazalo je da nakon filtriranja kroz EVA filter PH vrijednost vode promijeni s pH 5,8 u pH 8,2. iz toga se može zaključiti da si i drugdje u svijetu može dogoditi ista promjena.

Više o EVA filteru i te kakvu ulogu ima u unaprjeđenju zdravlja možete saznati OVDJE.