Pričamo o vodi

Energija, imunitet, snaga, koncentracija: pravo je vrijeme da provjerite recept dostojan superheroja

Energija, imunitet, snaga, koncentracija: pravo je vrijeme da provjerite recept dostojan superheroja

Utrkujete se s dnevnim obvezama, a stresne situacije poput prepreka čine vaš put do cilja još težim?

Mnogi će se složiti da se radi o uobičajenom teretu suvremenog života. Ipak, nakon povratka s godišnjih odmora ovaj teret čini se još težim, energije je sve manje, a cilj će čini još daljim….

Već polako na izmaku snaga, iako friško nakon povratka s godišnjeg, postajemo svjesni činjenice da naš najvrjedniji instrument treba dodatnu brigu kako bi uhvatio potrebnu brzinu. Možemo li iz druge ubaciti u petu? Hajmo se potruditi!

Najbolje rješenje

Prirodni, svježe iscijeđeni sokovi puni su nutrijenata i stoga organizmu omogućuju bolje fizičke i mentalne performanse. Tijelu daju vitamine koji su neophodni da zdravu kožu, mentalno funkcioniranje te općenito dobro stanje organizma.

Umjesto da posegnete za sokom s polica, ovako možete kontrolirati kakvo voće ili povrće koristite za svježe cijeđeni sok, možete sami odrediti izbor namirnica i tako ciljano utjecati na određena stanja i naposljetku zadržati koru voća i povrća od koje pravite sok jer upravo ona povisuje nutritivni faktor.

Želite potrebnu energiju, zar ne? Evo pravog kraljevskog voća koje će poslužiti svrsi:

BANANE

Kao odličan izvor ugljikohidrata, fosfora i vitamina B banana se pokazuje kao izvrstan energetski boost za aktivne ljude. Također, ovo egzotično voće pomaže uspostavljanju ravnoteže elektrolita u tijelu, a usput blagonaklono djeluje na probavu, želudac i bubrege. Pridonosi jakom imunološkom sustavu, a ima nizak glikemijski indeks.

JABUKE

Puna vlakana, zdravih ugljikohidrata, vitamina, minerala, antioksidanata i flavonoida  jabuka će dati potrebnu energiju i za najzahtjevnije radoholičare. Osim toga, dugačak je popis benefita kojim ovo voće nagrađuje tijelo; od smanjenja rizika od oboljenja od raka, hipertenzije, dijabetesa i srčanih bolesti. Smanjuje razine lošeg kolesterola, a povoljno djeluje na neurološko zdravlje.

AVOKADO

Egzotični plod koji je 60% sastavljen od vode obiluje vlaknima, zdravim masnoćama, proteinom i fosforom, čak u dvostrukoj količini u odnosu na banane. Bogat je vitaminima A,C i E, koji imaju antioksidativna svojstva te usporavaju proces starenja i smanjuju rizik od oboljenja od raka i srčanih bolesti. U avokadu se nalazi i vitamin B koji tijelu pomaže da hranu pretvori u energiju te fitokemijski lutein koji umanjuju rizik mišićnog propadanja.

NARANČE I CITRUSNO VOĆE

Velike količine vitamina C, fosfora i folne kiseline u narančama dugoročno će osigurati vašem tijelu dostatne količine energije za razliku od brzopotezne šećerne bombe. Pektin i vlakna koje se nalaze u membranama ploda također predstavljaju benefite za organizam.

JAGODE

Ove neodoljive voćke prave su male riznice korisnih nutrijenata koje će nam osigurati potrebnu energiju. Izvrstan su izvor vitamina C, mangana kao i vitamina B9 i fosfora.

Obiluju antioksidantima i biljnim spojevima koji dobro utječu na zdravlje srca i razine šećera u krvi.

ŠPINAT

Zeleno lisnato povrće odličan je izvor željeza koji ima ključnu ulogu u proizvodnji tjelesne energije. Nutrijenti poput vlakana, vitamina K i luteina jedva su se ugurali u listiće ovog povrća za nadnaravnu snagu. Energetska pića gube svaku bitku u odnosu na ovu zelenu povrtnicu.

BOROVNICE

Ne samo što su preukusne, borovnice obiluju vlaknima koje će omogućiti dugotrajnu i postupnu opskrbu energijom i satima nakon njihove konzumacije. Osim što pomažu osigurati snagu kostiju, mentalno zdravlje i uravnotežen krvni tlak, borovnice su izvrsni saveznici protiv srčanih oboljenja i raka.

ANANAS

Ovo ukusno egzotično voće puno je minerala i vitamina koje je potrebno za proizvodnju energije u tijelu. Tajni sastojak ananasa za proizvodnju energije su mangan, vitamin B1 te vitamin B6 koji regulira razine šećera u krv. Također, djeluje protuupalno, a njegovim konzumiranjem može se unijeti i čak 40 posto potrebnog dnevnog unosa vitamina C. Niskokaloričan je i obiluje vlaknima zbog čega pruža dugotrajan osjećaj sitosti.

MRKVA

Mrkve su odličan izvor vitamina, nutrijenata i vlakana. Zbog svojih iznimnih vrijednosti ne samo da boostaju energiju već i pomažu u održavaju zdravog metabolizma, utječu na zdravlje vida, popravljaju kožne nepravilnosti, jačaju imunološki sustav, umanjuju rizik od raka, smanjuju loš kolesterol, poboljšavaju moždanu aktivnost, a trudnicama omogućuju uspješniju trudnoću.

CIKLA

U crvenim glavica cikle krije se pravo bogatstvo nutrijenata: od vlakana, folne kiseline (vitamina B9), mangana, fosfora do željeza i vitamina C. Osim što će osigurati potrebnu energiju, cikle se povezuje s nizom zdravstvenih pogodnosti poput reguliranja krvnog tlaka, a pospješuju i fizičke performanse. Najzdravija je sirova, a njezino lišće, koje se također može iskoristiti u sokovnicima, pokazuje se kao bogat izvor nutrijenata.

Izbjegnite greške u procesu

Zamislimo naš organizam poput kakvog programa koji nam neće dati ispravne rezultate ako ne unesemo prave parametre. Konzumiranjem prevelikih količina neadekvatne hrane, nedovoljnim snom, nedostatnom tjelovježbom naš organizam, ne samo što nam neće dati potrebnu energiju, već će stvoriti naznake za razvoj pretilosti, pothranjenosti i rizika za razvoj bolesti.

Potrebno nam je negdje oko osam sati sna, kažu stručnjaci, oko tri puta tjedno aktivnosti, izbjegavati alkohol i pušenje, ali unaprijediti društveni život, dovoljno hidratacije i, nama najzanimljivije, dobro promišljena prehrana bogata nutritivnim tvarima.

Svaka energija nije jednako vrijedna

Na izmaku snaga nekad je najlakše posegnuti za energetskim pićima, već duboko ukorijenjenima na policama dućana. No, svjetska zdravstvena organizacija jasno je dala crveno svijetlo konzumiranju slatkih energizirajućih napitaka. Limenka od 0,5 l slavnog energetskog pića sadrži 52 grama šećera što je istovjetno količini 11 komada Oreo keksa. Industriju pod vrlo učinkovitim marketinškim plaštem brine jedino uzlet pa je vrijednost industrije koja je 2013. godine iznosila je 39 milijardi dolara procijenjena na čak 61 milijardu dolara do 2019.

Nešto manju popularnost imaju sokovi s polica puni konzervansa. Brojna znanstvena istraživanje ne idu im prilog - uzrokuju pretilost i dijabetes. Primjerice, neki vrlo popularni prahovi za sok, uz naznake smanjenog šećera ipak predstavljaju prave slatke bombe (npr. 84 g šećera na 100 g proizvoda). Sokovi koji se reklamiraju svježima i zdravima i smiješe se s polica uglavnom su pasterizirani zbog čega gube na svojim dragocjenim nutritivnim svojstvima.

Zašto biste baš uvijek trebali dati prednost svježim sokovima?

Postoji najmanje sedam razloga zašto biste za podizanje energije trebali odlučiti za preukusne gutljaje iz svježih voćki.

Svježi sokovi:

  1. Dugoročno opskrbljuju tijelo energijom

Jedenje junk hrane s razlogom nas ostavlja umornima. Istraživanja pokazuju da tijelo koristi energiju kako bi hranu iz krutog pretvorilo u tekuće stanje da bi je organizam mogao apsorbirati. Direktnim unošenjem svježih i zdravih sokova, naš organizam doslovno preskače ovaj korak kako bi sačuvao energiju.

  1. Imaju puno veću nutritivnu vrijednost od proizvoda s polica

Svježe cijeđeni sokovi sadrže više vitamina, minerala i drugih nutritivno vrijednih tvari  poput enzima i flavonoida u odnosu na sokove u bocama ili limenkama. Kupnjom sokova također kupujete dodate količine nepotrebnog šećera, upozorava Svjetska zdravstvena organizacija (WHO).

  1. Više antioksidansa za vaše tijelo

Domaći cijeđeni sokovi sadrže više antioksidansa, antivirusnih i antikancerogenih komponenti od kupovnih sokova. Svježi sokovi tako imaju zavidne količine elegične kiseline koja ima antioksidativna i antikancerogena svojstva.

  1. Djeluju detoksikacijski

Svježe voće sadrži glutation, protein koji se je rezultat tri aminokiseline koji pomaže našem tijelu da se riješi detoksikacijskih tvari poput pesticida.

  1. Više vlakana

Sok je najbolji način da se unese 7-10 vrsta voća i povrća koliko se preporučuje za dnevni unos kako bi se tijelo pravilno opskrbilo vlaknima. 

  1. Reguliraju probava - više energije

Svježe cijeđeni sok organizmu je lakše probaviti od cijelih voćki koji imaju pretpostavku da poguraju našu uspavalu probavu.

  1. Pomažu gubitku suvišne mase

Istraživanja su pokazala da je visoki postotak neprocesuirane sirove hrane (do 60%) povezan s gubitkom na težini i smanjenjem krvnog tlaka kod pretilih osoba